Basikal Baru

Pada ari nam yang lalu...kami bawa seri kecik g beli basikal ...bolelah tahan beskal ni..walaupun tak padan ngan dia lagi..kaki tak sampai lagi pun nak kayuh..tapi tula cian nye pasal..al kisahnyer tiap2 ptg balik keje mesti dia dok je kat tepi gate tgk anak2 jiran yg da beso2 tu men beskal..so slalula mulut kecil alyssa ni.."mi..mi sikal mi...sikal sambil tunjuk2 kat sekal budak2 tu..tu yg tak sampai ati ..so belila jugek akhirnya..at least mummy dia la plak yg jadi keje pas ni kena tolak ke sana ke mari bile dia naik n men beskal...kalo tgk kat gambo kat atas tu layaknye alyssa ni dok bonceng kat blakang je..n ada dreber yg bawa dia nek beskal ni..fuhh kalo aku @ abahnyer yg nek n bawa mmg tak logik langsung..so sementara ni dia men kat dlm umah je dulu..nnt2 baru bawa dia men kat luar plak..lgpun skrg musim ujan so takde masela nk men kt luwo umah..sabo ye nakkk...kalo dia yng men sekal tu mcm tu la lagaknye..usung sekal tu sana ke mari n duk kat balakang tu..paling2 konon2 da sampai dia bunyikan la loceng tu..iskhhhada2 je..tapi yang pentingnye..pasni takde da la "mi..mi sikal mi...sikal sambil tunjuk2 basikal budak lain..yela da ada beskal sendirik..
dan yang mee ni plak mmg ada kena mngena ngan basikal alyssa tu.. ni trigin punya pasal la..mase last friday tu Cik Rahman ada belanja lunch kat Grace Court, Sembulan..bertujuh kami semua g mkn kat citu (cik rahman, aku, cora, jezz, cc, carol n zam)..So mcm biasa Nasi Ikan Baba & Nyonya la yang mengenyangkan perot ni..tn yang lain order menu yang lain le..n tibe2 aku terpandang ..hehehe tertengok je menu ci zam order , menu yg mcm kat atas tu la.mulela tekak ni pun terasa nak mkn yang tu juge..tapi tahan je la sabo-sabo bile2 @ len kali aku bole order yg tu plak..tapi tu la mmg aku tak saba pun esoknya tu lepas je bli beskal alyssa terus je aku ajak hubby singgah kat Grace Court makan menu yang aku idam semalam..so selamat da la n ckup puas ati...nak wat snirik boleh je tapi ati da bekenan nak mkn yang tu jugek...:) al-maklum saje la kannn....ada ni gambo kami urang mase g lunch tu..tapi aku n cora takde dlm ni sbbnye kontrol ayuuuu...:))
Jezz n CC
dari kiri: cik rahman,Carol n Zam...

KALAU TIDAK ADA BAHU UNTUK BERSANDAR, SELALU ADA LANTAI UNTUK BERSUJUD

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...