Kuih Cincin

Al -kisahnya mcm ni..kue cincin ni sejenis makanan @kuih di Negeri Sabah ni..yang sedapnya rasa manis n garing bila dikunyah n ada rasa gula merah kt dalam..kat tempat selain sabah mcm kat semenanjung tak de..slalula org2 yg berkunjung ke cini msti bli kuih ni sebagai ole2 untuk diwat balik..kuih ni mmg dibuat oleh penduduk asal sabah n kalo yang sedap dari tempat yang nama PAPAR aje..sebut je kue cincin papar ramai orang maklum..kire mmg glamerla ...dari tempt lain kureng ckit pasal da tiru2 bikin so kureng enaknya..haaa tu da lari dari resepi asalnya la tuh.. bukan ape sbb da byk org jual kt bandar tu..so slalunya kite order dari kwn kat opis adik dia homemade mmg sedapla..sape yg suke mmg akan suke punye..kalo tak takla.. tiap2 kali balik raye atau ada kwn2 jln2 cni mesti kite bekalkan kuih ni sebagai ole2..my mum pun peminat setia kue ni..



Ermm.bole tgk gambo2 kuih nie kat bawah..sape2 yg mcm berminat ke..bole order @ dtg aje ke sini ke Negeri Di bawah Bayu ni ..harga pun berpatutan dari serendah RM2, RM5 , RM10 n berapa2 je yg mau (dipek kan dalam plastik)..k layan diri ye..

KALAU TIDAK ADA BAHU UNTUK BERSANDAR, SELALU ADA LANTAI UNTUK BERSUJUD

1 comment:

yuyu said...

Salam,

Boleh saya tau lebih lanjut mengenai biskut cincin ini. Kak ada no.telefon atau alamat ?? Insyallah minggu depan saya akan kesana. Email saya azronabila@yahoo.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...