Nugget Ayam

Teringin nak buat sendiri nugget, slalunyer kalo beli yang nugget Mc'D @ KFC sedap je rasanya..lain lagi kalo nugget yang ada jual kat pasaran macam -macam rasa ada kan.. bile dah berjaya buat sendiri ni pon ..ok jugak lah rasanya..not bad..tak lah susah sangat..bile 2 boleh buat lagik..Tq jiya, kite ambil resepi kat uma dia.. Bahan-bahan:
  • 400g isi ayam
  • 4 sudu besar mayonis
  • 1 sudu kecil serbuk lada sulah
  • 1/2 sudu kecil garam
  • 100g okara/breadcrumbs
  • 2 sudu besar tepung gandum
  • sedikit tepung- utk salut kat luar nugget <-- aku guna breadcrumbs
* kite pon gune breadcrumbs buatan snirik je:) Cara Membuat:
  1. Masukkan isi ayam ke dalam pengisar. Kisar sampai hancur. Kemudian masukkan bahan-bahan lain. Kalau rasa kering boleh tambah mayonis.
  2. Buat bentuk bulat, golek-golek dalam tepung. Kemudian goreng dengan minyak penuh.
maaf yek, nugget love ini udah habesss..licinnn..

KALAU TIDAK ADA BAHU UNTUK BERSANDAR, SELALU ADA LANTAI UNTUK BERSUJUD

4 comments:

♥cybermummy♥ said...

mummyseri , sedap nya nugget tu . Dah lah pulak kat s'pore ni hujan lebat . makin tengok makin berkeriuk perut berbunyi . Padahal baru lepas makan mee hoon goreng for breakfast..
waaaaa... mintak sikit nugget love tu ...kalau dah abis buat lagi pastu courier pi s'pore :p

zaza said...

ha'ah la.. pass la sket kat sini! heheh

mamaaerish : said...

bestnyer... kalolah eb berkesempatan masak canggih2 gini... (",)

kakpah said...

ni sudah bagus ni.
ayam gerenti fresh...
beli kat kedai tu entah mana bahagian ayam yang dorang pakai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...