Kek Lapis Hawflakes


Untuk tatapan bersama inilah kek lapis masam manis buatan kite yang tak seberapa..yang agak berjaya kite melapisnya..pd hemah kite..sebab sebelum ni pernah kite cuba tapi tak berjaya - jaya..kek ini telah selamat semuanya pada 12 Zulhijjah yang lepas..sempena abah budak2 ni balik beraya korban kat sabah ni dapatlah asben jaga anak2 kite pon melapis-lapis..sangat puashati dan sukahati..sebagai ole-ole juga buat family di perak bile asben kembali ke sana ..

Bila berjaya melapis macam ni, mulalah semangat untuk melapis tu begitu kuat..hehehe taktau bile lagi untuk next..tunggu ada orang jaga seri kecik ni agaknya ;).. 

Kek lapis memang kegemaran kami sekeluarga..lepas ni mungkin kite boleh warisi resepi kek bahulu lapis  embah kite ..begitu telaten (teliti) dan sabar kite tengok embah membikin kek lapis tu bile setiap kali hariraya, seharian membuat dan hasilnya memang cantIk lapisan dan sedapnya..dan sejak 2 tahun kebelakangan ini tak berseri aidilfitri sebab tak de kek lapis tu bile embah dah tak sekuat dulu untuk membuatnya..rindunya nak makan kek bahulu lapis buatan embah kite..takpelah nampaknya lepas ni kite kena bikin sendiri.. 



Resepi kek ini kite ambil kat uma kak rima ..memang geram je nengok semua kek kek lapis buatan akak sorang ni..tq sis atas tunjuk ajar , kite menghargainya dan amat berguna bagi kite yang cetek ilmu ni ;).. 


 layanlah lagi gambo kek kite ini...


terasa lagi kemasam manisnya kek lapis ini ;)..


KALAU TIDAK ADA BAHU UNTUK BERSANDAR, SELALU ADA LANTAI UNTUK BERSUJUD

6 comments:

inahar ali said...

salam seri..canteknye kek lapis dier!! mesti rasanye pun melotupss!! akak x tau bila tahun nk stat membakor kek lapis cenggini..huhuu! xpe laa kita kenen dulu sepotong dua kt umah seri ni dulu ek!

mummyseri said...

Wsalam kak. hehe ambillah kak;)
kite pon dah lama peram resepi. ni baru keluarnya;)

Ayu said...

salam seri,
cantik kek lapis seri ni...
nak orderlah dengan seri..hehe

ros@JMC said...

salam kak seri, wah cun nye kek lapis akak ni, teruja ros tgk, nak try, ntah bila lah,

CuteOven said...

salam seri...mcm mana rupe lapis bahulu tu boleh bagi resepi tak... selalunya org jawa aje yg tau resepi ni... masa kecik2 dulu kite suke mkn kat kampong kite Batu Pahat Johor. tapi bila tukang buat dah meninggal tak de la kite merasa lagi.

mummyseri said...

Wsalam kak ayu ;)
baru belajar2 kak..
byk sabar, kalo tak msti lapis tak rata nnt..

Ros,
akak suke makan, pastu minat pon mmg ada nk buat, ni lah br trynyer..
alhamdulillah bolehlah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...