Continental Bread

Roti ini boleh dimakan dengan apa saje dan begitu saja pon ok.. celup cicah milo ke kopi ke pon lagi ok :)..resepi dari dapur malus domestica..
Bahan-bahan :
  • 420 ml air
  • 1 sudu makan  minyak 
  • 2 sudu teh garam
  • 750g (5 cawan) tepung roti
  • 2 suduteh bread improver 
  • 2 suduteh instant yeast  
 Cara-cara :
** pada sesiapa yang ada breadmaker boleh buat dengan menggunakannya dan terus bakar sekali..
** bagi yang nak bikin by uli tangan bole klik sini tengok stepsnya..




 note : ~
☺Pn. BM yang membantu proses pembikinannya..
☺kite buat separuh adun saje ..
☺sangat sedap sebab kite makan dengan sapuan butter dan 
dulce :) ..


alyssa macam biasa sibuk nak menolong..lastnya kite soh dia tolong tabur2 tepung jelahh atas roti ni..hihihi jadilah macam kat gambar-gambar tu...sepatutnya tak payahpon..terima kasihlah anakku..
KALAU TIDAK ADA BAHU UNTUK BERSANDAR, SELALU ADA LANTAI UNTUK BERSUJUD

5 comments:

[-suziey-] said...

amboih gebus nya..ish geram...

HALAMANKU said...

mmmm gebu tu.. cecah ngan kari pun syedap... nak juga... syedap tu...

Jiya said...

kak.. dah leh bukak bakery satu kat sabah ni. akekekeke..

ijan said...

Wah kemain gebu loti dia... bread improver kite dah beli masa balik hari tu. ada dua tiga bekas dalam gobok. hhehe.. bila nak meroti tak tau. maklum Pn BM takde. hehe..alasan :)

mummyseri said...

Suziey ~ mmg gebus suziey..hehehe anak2 akak yg geram tgk ..panas2 da nak soh potong tak saba nk mkn..

Erma ~ aah, potong tebal2 sikit bole cecah kari ke sambal ke..mmg sedappp..
ni da abes lainkali bikinlah nampaknye..

Jiya ~ ermmm bakery tuk asben, budak2 tu n kwn2 opis jek ni :)..

Ijan ~ smpai jugek tu satu masa ni..bukan ape ijan, bile dah buat snirik puas hati..pulak tu gebus..mikael msti suke mkn nnt tau :)..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...