Sardin Bun

Resepi ambil kat dapur Malus Domestica..asal nak twist juge..alah malas je rasa maklong nak mentwist ..budak  kecik dua orang dah siap duduk menempek depan doh lagipun kite buat inti sardin aje ..wat yang senang dan cepat saje..hasilnya memang lembut , bun ni sedap wat minum petang atau sarap ataupun boleh wat mentong mentong jugek..k layan resepinya..caranya ikot macam sifu campak2 dalam bm..

Bahan2 :
 
250ml air
2  sk garam
2 1/2 sb gula
600g Tepung Roti
2 biji (60g setiap satu) telur
60g mentega
2 1/2 sk yis



* kalau uli tangan sila ikut cara membuatnya sama macam lain2 roti macam biasa..
* inti sardin tin pon edisi kite campak-campak saje dalam kuali :)..




KALAU TIDAK ADA BAHU UNTUK BERSANDAR, SELALU ADA LANTAI UNTUK BERSUJUD

5 comments:

Suzi said...

salam seri..pagi2 dtg ada bun sardin...wah laporlah.pulak....
minta seketul blh?
teh tarik sekali blh srpan kat sini terus hehehe...

TopsyTurvyMum said...

salam seri,
vavavavahh..gebus sungguh bun sadin tu..
ehh..nak tanya..sapu apa atas roti tu nampak kilat jerr..
nampak kat fb tadi, tapi tak tau lak resepi BM kita hehehe..

mummyseri said...

kak Suzi ~wsalam kak, meh la kak ada belen lagi 4 ketul ni :)mmg pg ni sarap bun ni jek..teh tarik pon homemade mari..mmg ummphhh..hehehhe

mummyseri said...

Mama Hamzah @ttm..
Wsalam..
sebelum bakar kite sapu susu aje..pastu bile dah siap masak sapu butter sikit , so kilat cam tu lah..
selalunya kite sapuan atas roti mix susu sikit, telur sikit n madu(ikot ajaran sifu roti yang kt jepon )..kali ini saje try susu saje..ok jugek..menten lembut je kulitnya tu..

* tapi kite suke tone warna kulit roti2 kt dapo malus tu..cantek je kuning kecokltannyer..

~~zAnAfAhMi~~ said...

hai...mentang2 la ada bm, asyik meroti je.
akak cari kt mana2 shopping komplek, tkde la...kt Parkson pun yilek!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...