Butter Rice

Resepi Nasi Mentega @ Butter Rice Bahan2nya :
  • 4 cawan beras
  • 1 1/2 inci buttercup (ketebalannya)
  • 2 biji bawang merah dimayang halus
  • sehelai daun pandan
  • 2 kiub ayam
  • 1/2 cawan kismis
Cara-cara:
  1. Basuh Beras. Toskan. Cairkan mentega dalam periuk nasi. Goreng bawang hingga terbit bau.
  2. Masukkan beras. Kacau rata. Masukkan Air secukupnya.
  3. Akhir sekali masukkan daun pandan, kiub ayam dan kismis. Kacau sehingga sebati.
  4. Sedap dimakan dengan ayam goreng, coleslaw kentang putar.
* Nota :
  • resepi kite cnp dari rumah kak jun, asal dari myr.. kite makan ngan lauk biasa aje..memang sedap nasi ni..
  • Selamat ulangtahun kelahiran buat 3 sahabat kite yang dikasihi Siti Hajjar, Kalsom n Ume Kurt..kalo dekat dah jemput dorang datang umah makan sesama nasik ni :)..apakan daya jaoh so cuma panjatkan doa semoga hidup mereka sentiasa dalam kerahmatan Illahi..amien..

KALAU TIDAK ADA BAHU UNTUK BERSANDAR, SELALU ADA LANTAI UNTUK BERSUJUD

10 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam mummyseri..ari mggu masak special la sikit yer!sedap nasi mentega tue..x htr sini sikit ker?

[-suziey-] said...

woowieee lazat...lg ebst kalu xde kismis..sbb sy xsuka kismis..hahah
pstt: rsnya dlm ni sume gbr guna dslr kan..nape ckp xtau guna..hehe

izahdaut said...

wah..sedap nih nasi.. boleh cube ni..tapi tang buttercup tu muskil skitt..banyak mana ekk

MULAN said...

sedap nya...!!!

mummyseri said...

Kak Azatie~ wsalam kak..nnt wat lain kali bole antakan :)

mama aqeel ~ hohoho x suke ek..kalo cam tu mkn nasi je ye..aqeel mkn kismisnyer :)

izahdaud ~ tang buttercup tu sy main agak saje brpadanan ngan berasnyer..

Sis Mulan ~ aah sedap kak..anak sy mkn nasi ngan kismisnyer aje..

TopsyTurvy Mum said...

salam mummyseri,

sedapnyer nampak nasi mentega tu dgn lauk pauk dia:)

thanks sudi singgah my blog.

ijan said...

Salam Mummyseri...
Lama kite tak sempat bertandang.. rindu sama semua semua.... geram tengok gambar hannah dengan mulut dia tu kat bawah..comel benar... hehe...

nak nasik cikit :)

kakyong said...

senang & mudah resepi ni... ;)

mummyseri said...

Ijan ~ Wsalam..ala ijan ni pintu uma ni sntiasa tebuka..bile2 free dtg aje..

hannah makin nakal ada lah skrg ni.. :)..

mummyseri said...

Kak Yong ~ aah kak yong kalo buat anak2 pon suke :)..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...