Carrot Cake

Nak kongsi resepi kek karot yang telah selamat kite buat masa besday alyssa aritu..alhamdulillah alyssa suke pulak makan..
resepi dari kak Mulan yang baik hati..mekasih kak..

 ok ni resepinya ;

Resepi Carrot Cake ~ Sis Mulan
Ingredients;
  • 1 cup nuts (any nuts)-kite taruk gajus
  • 1-2 grated carrots-ikut suka
  • 2 cups flour
  • 1 teaspoon baking soda
  • 1 1/2 teaspoons baking powder
  • 1 teaspoon salt
  • 1 teaspoons ground cinnamon
  • 4 large eggs
  • 300 grams castor sugar
  • 1 cup vegetable or canola oil
  • 2 teaspoons vanila

Methods;


-Beat eggs & sugar, add oil & vanilla
-Add other ingredients, use a spatula..
-Bake at preheated oven 180’C

 
Cream Cheese Frosting: 

 
1/4 cup butter
220gm cream cheese
2 cups icing sugar
1 teaspoon vanila
Grated & zest-one lemon
-Beat all




agak-agak kalaulah kek keret kite ni kale semacam aje macam ni..mesti tak ada sape nak makan kan ;)




KALAU TIDAK ADA BAHU UNTUK BERSANDAR, SELALU ADA LANTAI UNTUK BERSUJUD

7 comments:

Watierman, rmanbkr said...

oISH...TADI TENGOK KAT RUMAH MARIA TERUS JADI ERK!!

izahdaut said...

cun lah carrot kecik kecik tu.... eh moist ye kek ni seri? mcm nk cube je..dah bnyak amik resep carrot kek ni tapi tk berani nk try takut tak laku..

salamdariborneo said...

akak berkenan dengan hiasan karot tu.nak tanya macam mana seri buat tu?

TopsyTurvyMum said...

pernah sekali je buat carrot cake. Kurang sambutan pasal kita je yg makan..
org lain dalam rumah, asal kek jer mesti nak cekelat punya..bukan cekelat kurang laku...gerammmm..


kalau kita teringin nak makan carrot cake, buat carrot capkek jer:)

kek kaler tuuu nak makan?? hehehe

Chik Mimi said...

wah cumelnya itew karet yg kat ateh tu hihihi

kakpah said...

salam. lama tak merayap ke mari. apa kabar...
sedap carrot cake. kakpah pun suka...

~~zAnAfAhMi~~ said...

hari tu kat rumah Maria, ni plak seri....musim carrot kot?
akak pun suka kek carrot tp kalau buat, berminggu nak abis.....tu yg maleh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...