Roti Paun

Alhamdulillah akhirnya kite berjaya menghasilkan roti paun..kata orang usaha tangga kejayaan..kite usaha lebih sikit dan hasilnya amatlah memuaskan..huhu rasa nak nangis pun ada gembira sebab kali ini rotiku memang ada rupa roti..ini bukanlah kali pertama kite meroti..dah banyak kali juga tapi hasilnya ..biarlah rahsia..(hanya alyssa dan abahnya saja yang tahu..)..
sebelum nak meroti ni kite dah ziarah semua tuan rumah yang sememangnya pakar meroti yang dah buat roti ini..MamaFami,MamaDarwish,RosTokyo tambahlah bersemangat nak buat roti paun ni.. terima kasih banyak- banyak ye sebab kongsi resepinya dan tips..
jom tengok dekat sikit..nampak gebu kan.. lebihan nya kite buat roti sosej..yang tak ada sos untuk bekalan alyssa.. dan bekalan kite opis juge..

KALAU TIDAK ADA BAHU UNTUK BERSANDAR, SELALU ADA LANTAI UNTUK BERSUJUD

18 comments:

ros@JMC said...

salam mummyseri, seronok kan bila buat roti menjadi, suke ros tgk roti paun mummyseri ni, gebus, kt rumah ni pun yang inti sosej tu habis dulu, anak-anak angkut, yang roti paun tu ros ngan abang perabis, ade lagi sikit tu, lembut je sepanjang masa suke suke...btw terima kasih ya sudi tinggalkan komen kt JMC..nnt dtg jenguk kami lagi ya..

Watierman, rmanbkr said...

Salam Muumyseri....wah dah dapat seruan meroti..roti paun erk?..Akak masih malas lagi ni....nak buat macam mana erk....nak kena gi kem bina semangat kot!!hehehe....Cantik la...roti tu...nak seketoi!

ain said...

tahniah...dah berjya buat roti. akak pun lama dh berjaya....berjaya asyik membeli roti aje.hihi

Farah Shady Noor said...

disini, saya ingin merakamkan perasaan kagum yang tidak terhingga dengan semangat para ibu2 yang RAJIN + BERJAYA buat roti ini. Rasanya, agak mustahil untuk saya masuk dapur untuk meroti. Biarlah saya menjadi pelanggan tetap MultiBake, Southen dan Gardenia aje.

Sue @ Nenie said...

Memang gebussss roti tu....geran tengok...saya pun belum berani lagi nak meroti....

kakngah said...

aku pernh cuba buat roti beberapa thn nan lalu.. ms pns gebu. bila dh sejuk jd keras.
disbbkan menuntut ilmu scara on9 jek + xpandai nk ejas2 uli menguli.. itu la pertama & terakhir aku buat roti. oh! sedey!

mummyseri said...

Wassalam Ros@JMC
mmg seronok sgt..lebih2 lagi asben n anak suke mkn..
berbaloi baloi buat..i/allah kite ziarah ros slalu..suke tgk hasil tgn ros meroti :)

mummyseri said...

Wsalam Kak Watie..
semangat juang nk meroti tingi..hihi alhamdulillah menjadi..
smpai jugek nnt tu suatu masa turn kaak meroti..:)

mummyseri said...

Kak Ain..
tq kak ain..bkn apa puas ati bile berjaya ni..

mummyseri said...

Farah..hahaha yolahh tu karang xde pembeli pulak kat sume bakery tu yek..tp akak stil suke Gardenia tu..msti beli bun wat balik kk..bilelah kt kk nak ada yek..

mummyseri said...

Sue@ Nenie..ye sue walau da sejuk ttp lembut..takot gak sib bek menten ..kawan kt opis pun mule x percaya dorang ckp ni mcm beli kat kedai aje..last trpksalah akui jugek:)

mummyseri said...

Kakngah..mmg nak kena belajar juge nak meroti..kite pon dulu x reti ada gak keras ada gak melekitla adunannya..
apapun makcik n mak org kuat blakang tabir yng bantu kite bab meroti ni disamping kwn2 cyber yg turut menyumbang petua/tip berguna..try la lagi..

Precious said...

nampak sedap tu. Tambah lagi kalau makan panas2. Alaaaa ... akak amik bau aje lah nampaknya!

blogresipi.com said...

Ohoho.. kite bab2 roti ni memang fail. Tergoda tgk roti paun ni gebu semacam je..apelah agaknye rahsia nya tuh.hehehe.... Alyssa ngan abahnya takmo komen ke? kihkihkih

kak ina kl said...

salam mummyseri..wah gebus sungguh ekkk..lepas ni tentu semangat nak meroti makin berkobar-kobar..

pak long said...

salam buat cikgu..
buat la entri cara nak buat roti paun tu..nak jugak cuba..

mamaaerish : said...

wah... sdpnyer nmpk... tabik spring la... tahniah yer... leh wat business nih... :)

MamaFaMi said...

Mama ni bukanlah pakar meroti pun. Yang pakarnya ialah BM mama tu.. hehehe.. ini yang dinamakan, lembu punya susu, sapi dapat nama... ahaks. Sedap kan roti Paun ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...